ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Με τη στήριξη τόσο του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ, αλλά την καταψήφισή του από ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ καθώς και τις επιφυλάξεις του ΛΑΟΣ υπερψηφίστηκε επί της αρχής, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών...
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας προχώρησε σε μία σημαντική, όπως την χαρακτήρισε, αλλαγή, που δίνει τη δυνατότητα απόσβεσης της άυλης αξίας στους μεταφορείς.
Με τη νέα ρύθμιση προβλέπεται η αύξηση από 2.000 ευρώ σε 3.000 ευρώ ανά τόνο και μέχρι τους σαράντα τόνους η ειδική εφάπαξ εισφορά υπέρ του δημοσίου για τους βυτιοφορείς πετρελαιοειδών.
Παρόντες στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ήταν και οι τρεις υφυπουργοί, Οικονομικών Δ. Κουσελάς, Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης και Ανάπτυξης Παναγιώτης Ρήγας οι οποίοι δεσμεύτηκαν με τη σειρά τους ότι θα ικανοποιηθούν στα πρώτα νομοσχέδια τα τρία επίμαχα αιτήματα στα οποία έχουν συμφωνήσει με το υπουργείο Υποδομών και αφορούν στο φορολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τον κλάδο, καθώς και την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ και το ΤΕΜΠΕ.
Οι παρεμβάσεις ωστόσο των τριών υφυπουργών πυροδότησε τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης που κατηγόρησε την κυβέρνηση για παιχνίδι εντυπώσεων με αόριστες υποσχέσεις.
Ο εισηγητής της ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας δήλωσε ότι το κόμμα του υπερψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, ωστόσο θα καταψηφίσει την πλειονότητα των διατάξεων του.
«Είμαστε υπέρ της σταδιακής, ελεγχόμενης απελευθέρωσης σε βάθος 10ετίας», τόνισε χαρακτηριστικά ενώ επιτέθηκε στη κυβέρνηση κατηγορώντας την ότι δεν έκανε διάλογο και εξαπάτησε χιλιάδες Έλληνες πολίτες τους οποίους τώρα έχει απέναντι της.
«Η ΝΔ είναι υπέρ της διάχυσης ευκαιριών. Η απελευθέρωση δεν είναι πανάκεια στην ανάπτυξη όταν γίνεται βεβιασμένα και χωρίς να έχει ζυμωθεί με την ελληνική κοινωνία», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου που στηρίζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είναι η διευκόλυνση και η μονοπώληση λίγων μεταφορικών εταιριών και η δημιουργία καρτέλ σε βάρος των μικρομετόχων που εκβιάζονται να ενταχθούν σε ιδιωτικές εταιρίες.
Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης έκανε λόγο για «νομοσχέδιο φερετζέ», πίσω από τον οποίο προσπαθεί να κρυφτεί η κυβέρνηση, τόνισε ότι οι Έλληνες μεταφορείς έχουν δίκαιο να ανησυχούν γιατί το κράτους τους αφήνει απροστάτευτους και επιφυλάχθηκε για την τελική στάση του κόμματος του.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως είπε, «δυναμιτίζει το κλίμα, ανοίγει τυφλά κοινωνικά μέτωπα, δεν δίνει όραμα, διεξόδους ή προοπτική και απαξιώνει την περιουσία των μεταφορέων».
«Το νομοσχέδιο κατατίθεται στη Βουλή μετά από μακρύ διάλογο και συνεχή διαβούλευση με τους μεταφορείς. Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στη προσπάθεια που κάνει για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Η προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων δεν ωφελεί κανένα», αντέτεινε ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε:
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας προχώρησε σε μία σημαντική, όπως την χαρακτήρισε, αλλαγή, που δίνει τη δυνατότητα απόσβεσης της άυλης αξίας στους μεταφορείς.
Με τη νέα ρύθμιση προβλέπεται η αύξηση από 2.000 ευρώ σε 3.000 ευρώ ανά τόνο και μέχρι τους σαράντα τόνους η ειδική εφάπαξ εισφορά υπέρ του δημοσίου για τους βυτιοφορείς πετρελαιοειδών.
Παρόντες στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής ήταν και οι τρεις υφυπουργοί, Οικονομικών Δ. Κουσελάς, Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης και Ανάπτυξης Παναγιώτης Ρήγας οι οποίοι δεσμεύτηκαν με τη σειρά τους ότι θα ικανοποιηθούν στα πρώτα νομοσχέδια τα τρία επίμαχα αιτήματα στα οποία έχουν συμφωνήσει με το υπουργείο Υποδομών και αφορούν στο φορολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τον κλάδο, καθώς και την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ και το ΤΕΜΠΕ.
Οι παρεμβάσεις ωστόσο των τριών υφυπουργών πυροδότησε τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης που κατηγόρησε την κυβέρνηση για παιχνίδι εντυπώσεων με αόριστες υποσχέσεις.
Ο εισηγητής της ΝΔ Μαργαρίτης Τζίμας δήλωσε ότι το κόμμα του υπερψηφίζει επί της αρχής το νομοσχέδιο, ωστόσο θα καταψηφίσει την πλειονότητα των διατάξεων του.
«Είμαστε υπέρ της σταδιακής, ελεγχόμενης απελευθέρωσης σε βάθος 10ετίας», τόνισε χαρακτηριστικά ενώ επιτέθηκε στη κυβέρνηση κατηγορώντας την ότι δεν έκανε διάλογο και εξαπάτησε χιλιάδες Έλληνες πολίτες τους οποίους τώρα έχει απέναντι της.
«Η ΝΔ είναι υπέρ της διάχυσης ευκαιριών. Η απελευθέρωση δεν είναι πανάκεια στην ανάπτυξη όταν γίνεται βεβιασμένα και χωρίς να έχει ζυμωθεί με την ελληνική κοινωνία», πρόσθεσε.
Από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου που στηρίζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ είναι η διευκόλυνση και η μονοπώληση λίγων μεταφορικών εταιριών και η δημιουργία καρτέλ σε βάρος των μικρομετόχων που εκβιάζονται να ενταχθούν σε ιδιωτικές εταιρίες.
Ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Κώστας Αϊβαλιώτης έκανε λόγο για «νομοσχέδιο φερετζέ», πίσω από τον οποίο προσπαθεί να κρυφτεί η κυβέρνηση, τόνισε ότι οι Έλληνες μεταφορείς έχουν δίκαιο να ανησυχούν γιατί το κράτους τους αφήνει απροστάτευτους και επιφυλάχθηκε για την τελική στάση του κόμματος του.
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης ζήτησε την απόσυρση του νομοσχεδίου, το οποίο, όπως είπε, «δυναμιτίζει το κλίμα, ανοίγει τυφλά κοινωνικά μέτωπα, δεν δίνει όραμα, διεξόδους ή προοπτική και απαξιώνει την περιουσία των μεταφορέων».
«Το νομοσχέδιο κατατίθεται στη Βουλή μετά από μακρύ διάλογο και συνεχή διαβούλευση με τους μεταφορείς. Είναι μια σημαντική πρωτοβουλία της κυβέρνησης στη προσπάθεια που κάνει για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. Η προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων για εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων δεν ωφελεί κανένα», αντέτεινε ο υπουργός Υποδομών και πρόσθεσε:
«Η κυβερνητική πρωτοβουλία είναι θετική και ανταποκρίνεται στο κοινωνικό συμφέρον και στις ανάγκες μιας νέας αγοράς και δεν επιβλήθηκε από τρίτους.
Τέλος, ο κ. Ρέππας δήλωσε ανοικτός και σε «άλλες σοβαρές προτάσεις», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι στο μόνο που δεν πρόκειται να συμπέσει η κυβέρνηση με τους μεταφορείς, είναι σε ότι αφορά το μεταβατικό στάδιο και στο ύψος της εισφοράς. Η συζήτηση θα συνεχιστεί αύριο το μεσημέρι με τις ακροάσεις αρμόδιων φορέων.
Τέλος, ο κ. Ρέππας δήλωσε ανοικτός και σε «άλλες σοβαρές προτάσεις», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι στο μόνο που δεν πρόκειται να συμπέσει η κυβέρνηση με τους μεταφορείς, είναι σε ότι αφορά το μεταβατικό στάδιο και στο ύψος της εισφοράς. Η συζήτηση θα συνεχιστεί αύριο το μεσημέρι με τις ακροάσεις αρμόδιων φορέων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου